Lokalny gabinet kosmetyczny może promować swoją działalność w internecie poprzez Google Moja Firma.
Pozostałe

Promocja lokalnego gabinetu kosmetycznego

Praktycznie każdy biznes posiada obecnie reklamującą go stronę www. Jednak w wielu przypadkach konkurencja w pozycjonowaniu na słowa kluczowe jest byt liczna i zbyt silna by wypromować się tą drogą. Dlatego należy szukać rozwiązań alternatywnych. Jednym z nich jest pozycjonowanie lokalne. SEO skupione na działaniach na wybranym terenie.

Wygraj w swojej okolicy

Podstawą jest zmiana myślenia. Skuteczna promocja działalności to nie jest dotarcie z reklamą do jak największej rzeszy odbiorców, a pozyskanie jak największej ilości klientów. W wypadku usług świadczonych stacjonarnie jak gabinet kosmetyczny, potencjalni klienci to osoby mieszkające w promieniu kilku, maksymalnie kilkunastu kilometrów. Na nic ogólnokrajowe pozycjonowanie. Lokalne SEO musi być skoncentrowane na najbliższej okolicy.

Jak pozycjonować się lokalnie?

W pozycjonowaniu lokalnym ważne są dwa aspekty używanie słów kluczowych zawierających informację o naszej lokalizacji (najczęściej miejscowość lub dzielnica) oraz pokazanie swojej widoczności na mapie.

Lokalizacja

Jak zatem pokazać lokalizację swojego biznesu korzystając z Google Maps? Wizytówka Google tworzona na profilu Google Moja Firma. Pozwala zaprezentować ona wszelkie dane dotyczące naszego biznesu: dane kontaktowe, godziny pracy, opinie klientów i zdjęcia. Zaletą wizytówek Google jest to, że są związane z lokalizacją, wybieramy obszar, na którym mają być pozycjonowane w wynikach wyszukiwarki Google Maps. Dodatkowo każda firma może mieć wiele wizytówek, każdą przypisaną do konkretnej fili lub punktu świadczenia usług.

Słowa kluczowe

Jako jedno z podstawowych narzędzi nie mogą zostać pominięte także w pozycjonowaniu lokalnym. SEO oparte o słowa kluczowe może również zostać zorientowane na słowa kluczowe zawierające nazwę miejscowości lub dzielnicy. Szczególnie ciekawe może być zastosowanie pozycjonowania lokalnego razem z pozycjonowaniem na długi ogon, wystarczy wtedy by pożądana nazwa lokalizacji została zawarta w wybranych przez nas długich słowach kluczowych.